Sunday, January 10, 2010

Seths' anorak...

I find it very hard to find outerware for children. Normally they are loaded with way too many details, little prints, a ton of zippers and on top of that they are way to thick for our climate. I just want it simple, and I wanted a big pocket in the front for gloves so they won't get lost. Back in September when I started looking for a jacket for Seth, I just couldn't find one, so I had to get back to the sewing machine and make one. Now I am pretty happy because next year I don't have to spend hours trying to find one, I will just make it, which in the end is probably just as time consuming, but a lot more fun and definitely more satisfying.




I pair it with a big chunky sweater beneath for ekstra warmt, and the plan is that he can wear it this spring as a light jacket without the chunky sweater or just with a lighter one.




I made a zipper in the side so it would make it easyer for him to take it on and of. At the zipper I attached a little pool ball (number 2) once part of a keyring. Anoraks are not the easiest jacket for someone who has just turned 3 and started kindergarten, but it just looks so good. You see it is not always about beeing practical... looks count you know... Smiley




Oh yes the boots... can't make those. But I was so lucky, I found RAP leatherboots in cognac with a goretex lining, so no cold and wet feet. A size 27... he grows fast.




The alarm just bipped... bread in the oven, gotta go. See you...

10 comments:

Marie-Louise said...

Skøn anorak i en lækker farve...og jeg er vild med støvlerne (og farven).

Minmill said...

Hei Mette. Jeg ser din stil veldig godt, enkel og veldig fin. Jeg er som deg, prøver og finne enkelt og greit vintertøy uten for mye dill og dall på. Jeg har funnet ut at Polarn O'Pyret har mye tidløst (svensk kjede som sikkert finnes i Danmark også). Tøyet har selvfølgelig mer glidelåser enn du har laget her, men det er ensfarget, og det er bra for meg. En fordel til, er at det har innsydde reflekskanter slik at ungenen synes bra i mørket. Og vet du hva? Selv om det har vært opptil 20 minusgrader hos oss, så har aldri barna vært kalde. Fantastisk spør du meg.

Måtte bare engasjere meg litt i dette innlegget. Det du lager er så flott og rent og fint, og et syn for øyet. Hilsen en blogger fra Norge som har fulgt deg leeeenge. Minmill

Elisabeth said...

wow, skøn anorak! hvor er mønsteret fra? kunne godt tænke mig at sy sådan én til min dreng når han bliver lidt større (er 16mdr nu ;) ) - den ligner nemlig præcis en min mor syede til sig selv for mange år siden, og som jeg har arvet... dejlig dejlig jakke.

...og fantastiske sko!
kh Elisabeth

Jeannet said...

Hej Mette
Du laver skønne ting og jeg har fulgt dig i smug længe, men nu kommer der altså lige en lille hilsen.
Sød model og rigtig smart med lynlås i siden så den er nemmere at få på.
Hvordan har du syet lynlåsen på?
Det kunne jeg altså godt tænke mig at vide for jeg har syet flere til mine drenge men det er lidt besværligt at få dem overhovedet.
Kh Jeannet

Emma said...

What a lovely anorak! I used to have one just like it, but it got lost by my stupid ex-boyf! And my god... what awesome boots :)

Maja_B_ said...

De støvler der er da bare namse lækker....

-Og kan kun være enig med dig i at overtøj skal være enkelt...
Men som skrevet er det svært, at komme i den for børnene selv...
JW har også en anorak, men der sidder lynlåsen i bag og hele vejen op i hætten, istedet for i siden, lidt babyagtig, men det er nemt at give ham den på...
Man kan også satte en lynlås i siden og hele vejen op gennem raglanærmet, så den stadig ligner en anorak, men kan lynes hele vejen op, som en jakke...
Hej fra Maja

Dolores said...

incredible cute and stylish anorak - typical Mette - as ever!
I am not surprised you created once again a totally plain kids garment. Poor clothing industry, what happened to you?
Just let me know - how you handle to keep it waterproof? Here in my part of Austria, winter means more rain than snow, but even when snowing, playing in snow and things like that always lead to wet garment.

Annika said...

You have made a great anorak! And such a cute boy! It is so fun to follow your blog and what you create!

Ulla V. said...

Jeg er fuldstændig enig - der er intet som en smuk anorak. Og ikke mindst når den er hjemmesyet.

Gitte said...

Hej Mette
Hvor er det en lækker anorak. Jeg leder efter et mønster, er det mon muligt du kan hjælpe. Jeg vil gerne forsøge at sy en i rulam.
Kig gerne forbi bloggen min:
http://gaasegang.blogspot.com/

Jeg håber du kan hjælpe :)

Kram
Gitte